nuffnang

Tuesday, December 23, 2008

darah chenta

chenta … tiada sapa yang sebenarnya mengerti apa itu chenta? benar kadang2 rindu itu boleh membuat sesorang itu sasau dilontar dari alam nyata terhuyun hayang mencari kebenaran, mencari kepastian, mencari chenta! aku …… sendiri mengalaminya, pedih terasa hingga ke luhur hati, telus ke ruh ku, bagai kan dicarik2 sakaratul maut, hampir mati hampir hilang semangat ku. neon malam menerangi di setiap destinasi yang bakal kita tujui. tapi dalam chenta ku … aku gelap .. segelap2nya gerhana … melolos terus ke hilang tuju ku … apa kah setiap pilihan ku itu benar .. adakah setiap tunjukkan ku itu relevan … aku chenta kan dia … aku chenta kan kamu … aku chentakan chenta …. tiada apa lagi yang bisa ditonjolkan dalam pengolahan imagi ku … darah ku menitis setiap kali aku melihat kamu … ketawa mu , tangisan mu , senyuman mu … bisa buat ku mabuk dengan realiti ini … kefanaan dunia ini menjadi lebih elastik untuk aku duduki … "la ila ha ila Allah"  "la ila ha ila Allah" "la … il .. la .. ha il .. la .. Allah" mengapa perlu aku disini … mengapa perlu aku menrangkumi darahan ku ini …. mengapa tidak aku melepaskan dia … mungkin kerana aku jatuh chenta …. aku chenta kan dia …. mungkin kerana dia … aku kebal menghadapi ini … mungkin dia yang bisa buat ku lebih fleksibel .. mungkin dialah yang satu .. dia lah … aku … dia lah … kepunyaan ku …. kerana dia aku sayang … luka chenta ku … sanggupku tatah …. ku tatah .. ke alam nyata … ku janjikan dunia dan akhirat … ku janjikan chenta .. dia adalah aku …

No comments:

Post a Comment