nuffnang

Tuesday, December 23, 2008

refleksi kaca lunar

sekali sekala hidup hadapan kita ini benar2 menjengkelkan, setengah daripadanya hanyalah kata dusta untuk benar2 kita melarikan diri dari realiti pentas dunia ini. aku kadang2 terfikir adakah benar ini semua sedang berlaku?? adakah benar setiap pilihan aku ini bakal mengubah aliran waktu hadapan ku, setiap perubahan yang berlaku ke atas kita adalah pengaruh kita sendiri jika tidak pastinya kehidupan yang lain sebenarnya akan berlaku pada kita. aku termenung tegak dihadapan cermin melihat refleksi dari kaca depan ku ini kadang2 ilusi didepan itu bergerak akan sendirinya secara tidak kita perasan ia terjadi. jadi renungan ku telah membawaku ke alam yg luas tanpa sempadanya dengan hasil-hasilan penulisan lirik  lagu yang masih lagi terngiang2 di kepala, aku perlahan2 ingin meresap ianya tetapi tidak … ia hanyalah kaca yang memberi ilusi keindahan residensi mimpi agar aku melupakan realiti ini. selarian lunar, solar, dan satellite memberi impak kepada setiap identiti yg bernafas dimuka bumi ini. pasti ada yang keliru, kerana hidup kita juga dipengaruhi dengan kuasa ilahi melalui cosmo. hampir kesemuanya aku mengkaji dan memanglah sahnya kejiwaan dan kerohanian itu hampir telus dengan semestaraya kita ini. melankoli nya hidup ku yang terikat dengan refleksi kuasa lunar ini kadang2 ingin mengulangi masa lampau ku .. ingin saja aku menarik setiap gerakan lidah aku dengan kata2 nista. ingin saja aku merampas setiap gerak geri lumpuh ku dulu supaya memperoleh kehidupan yang lebih tulus. tapi itu semuanya hanya harapan pada lampau yang tidak mungkin untuk berpatah balik. dosa dahulu itu menjadi suluhan untuk masa mendatang. hentikanlah ia kerana DIA maha esa … Allah Huakkbar .. ~amin~


No comments:

Post a Comment